Puma klär Svensk Innebandy – långtgående avtal tecknat

Publicerad
Puma PM

Svensk Innebandy och Puma har tillsammans skördat stora framgångar på planen under de senaste åren. Nu står det klart att Puma fortsätter att klä Svensk Innebandy när ett nytt femårigt avtal upprättats parterna emellan.  
“Resan med Puma har bara börjat och tillsammans med hela Sverige siktar vi nu mot nya höjder”, säger Stefan Jonasson, marknads- och arrangemangschef Svensk Innebandy.   

Sedan 2019 har Puma varit officiellt klädmärke för Svensk Innebandy och har bidragit till att profilera landslagen, förbundsdomare med mera under säsongerna som varit.   

Nu meddelar Svensk Innebandy och Puma tillsammans att ett nytt femårigt avtal har upprättats parterna emellan. Det långtgående samarbetet fortsätter därmed över säsongen 2027/28.  

– Att vi nu tecknar ett nytt avtal med Puma känns helt rätt. Vi har påbörjat en fantastisk resa tillsammans där vi med stolthet kan se våra landslag, förbundsdomare och personal gång på gång klä sig i marknadens snyggaste klädmärke, säger Stefan Jonasson, marknads- och arrangemangschef Svensk Innebandy, och fortsätter:  

– Precis som Svensk Innebandy så har även Puma ett stort hållbarhetstänk och lägger mycket vikt kring detta, det här var något som var viktigt för oss när vi tecknade det nya avtalet. Puma har en strävan efter att bli innebandyns varumärke och vi vill att det här avtalet ska vara något som gynnar hela innebandyfamiljen, distrikt och föreningar likaså. Resan med Puma har bara börjat och tillsammans med hela Sverige siktar vi nu mot nya höjder.  

Med Puma som officiell klädleverantör så har landslagen bärgat flertalet mästerskapsguld. Det nya avtalet innebär bland annat att damerna kommer att vara klädda i Puma under VM 2023 i Singapore samt att herrarna kommer bära Puma under hemma-VM 2024 i Malmö.  

Från Pumas sida ser man fram emot de kommande säsongernas samarbete.  

– Det är med stor glädje och ödmjukhet som PUMA fortsätter att ingå partnerskap med Svensk Innebandy. Vi är imponerade av det driv som återspeglas hela vägen från organisation till innebandyplanen till alla involverade, säger Anders Selin, Teamhead Teamsales på Puma Nordic och fortsätter:

– Innebandyn är en av de sporter som var hårdast ansatta under pandemin men Svensk Innebandy har visat att engagemang, vilja och kreativitet i kombination med struktur kan vända negativa trender till positiva resultat. Vi är övertygade om detta bara är början på en ny och spännande framtid. Vi är övertygade att Svensk Innebandy lyckas! Organisationen besitter en fantastisk fingertoppskänsla när det gäller att fånga upp och utveckla gräsrotsföreningarna, de ideella krafterna samt de inte minst lika viktiga domarna samtidigt som man behåller sin topposition i de stora internationella mästerskapen. Därtill har Svensk Innebandy ett stort socialt engagemang.

– Vi ser fram emot många spännande år med Svensk Innebandy, alla lirare, och ledare som är en del i den svenska innebandyfamiljen!

Publicerad av Ludvig Gustavsson

Dela

Relaterade nyheter

Nationella samarbetspartners
Pantamera
EY
OBOS